Publicat de: tomescu | septembrie 11, 2010

S-a constituit grupul impotriva Alpha Bank


S-a constituit grupul impotriva Alpha Bank.

Daca sunteti un client al AlphaBank nemultumit de aplicarea OUG50/2010 va puteti inscrie in grup la linkul de mai jos.

http://finance.groups.yahoo.com/group/alphaoug50/

UPDATE:

Astazi a avut loc prima intalnire a grupului unde s-au discutat actiunile viitoare si tot astazi s-a depasit numarul de 500 de persoane inscrise in grup.


Răspunsuri

  1. salut. Vreau si eu un numar de tel.pentru mai multe informatii

  2. Desigur. Da-mi un mail la a_tomescu01@yahoo.com.

  3. Daca va ajuta, va expun mai jos al doilea raspuns pe care l-am formulat pentru credtiul mamei mele, catre Alpha Bank cu privire la incalcarea legislatiei in implementarea OUG 50/2010.

    Buna ziua,

    Am primit raspunsul la adresa mea nr. …./16.09.2010 prin care va comunicam observatiile mele referitoare la abuzurile pe care incercati sa le faceti profitand de obligativitatea implementarii OUG 50/2010.
    Va comunic prin prezenta ca raspunsul dvs. nr …./20.09.2010 este complet nesatisfacator si nu raspunde niciuneia dintre solicitarile mele. In continuare incercati, ascunzandu-va in spatele mai sus mentionatei ordonante, sa imi impuneti un comision fara acordul meu.
    In cazul in care nu ati studiat cu atentie legislatia in domeniul protectiei consumatorului, imi permit sa va informez si sa va explic cateva lucruri de baza… Acest comision este permis de legislatie dar dumneavoastra il puteti percepe doar clientilor care isi dau acordul in scris asupra lui (de ex. clientilor in portofoliu care semneaza un act aditional in acest sens sau clientilor noi care semneaza un contract de credit ce include un astfel de comision).
    Pentru clarificare, va supun atentiei articolele din legislatie pe care dumneavoastra le incalcati cu buna stiinta, dovada si raspunsul pe care mi l-ati transmis. Aceste articole ar trebui coroborate, lucru pe care, dumneavoastra ca si profesionisti in domeniul bancar, ar trebui sa il cunoasteti.

    OG 21/1992 modificat prin OUG 174/2008 (privind protecţia consumatorilor)

    16. clauză abuzivă – o clauză contractuală care nu a fost negociată direct cu consumatorul şi care prin ea însăşi sau împreună cu alte prevederi din contract creează, în detrimentul consumatorului şi contrar cerinţelor bunei-credinţe, un dezechilibru semnificativ între drepturile şi obligaţiile părţilor;

    Art. 93. – În cadrul contractelor încheiate cu consumatorii, furnizorii de servicii financiare sunt obligaţi să respecte următoarele reguli:
    e) fără a prejudicia prevederile privind modificarea dobânzii, pe parcursul derulării contractului:
    1. se interzice majorarea comisioanelor, taxelor, tarifelor, spezelor bancare sau a oricăror altor costuri menţionate în contract;
    2. se interzice introducerea şi perceperea de noi taxe, comisioane, tarife, speze bancare sau orice alte costuri care nu au fost menţionate în contract;
    i) orice notificare cu privire la modificarea conţinutului clauzelor contractuale referitoare la costuri va fi transmisă consumatorilor cu cel puţin 30 de zile înainte de intrarea acesteia în vigoare. Consumatorul are la dispoziţie un termen de 15 zile de la primirea notificării pentru a comunica opţiunea sa de acceptare sau de neacceptare a noilor condiţii. Neprimirea unui răspuns din partea consumatorului în termenul menţionat anterior nu este considerată acceptare tacită.

    Art. 10 – Drepturile consumatorilor, la încheierea contractelor, sunt:
    a) libertatea de a lua decizii la achiziţionarea de produse şi servicii, fără a li se impune în contracte clauze abuzive sau care pot favoriza folosirea unor practici comerciale incorecte în vânzare, de natură a influenţa opţiunea acestora;
    b) de a beneficia de o redactare clară şi precisă a clauzelor contractuale, indicarea exactă a preţurilor şi tarifelor şi, după caz, a condiţiilor de garanţie;
    c) de a fi exoneraţi de plata produselor şi serviciilor care nu au fost solicitate, precum şi de achitarea preţurilor, tarifelor, taxelor, comisioanelor, dobânzilor şi penalităţilor care nu au fost stipulate iniţial în contracte sau în alte documente aferente contractelor;
    h) de a fi notificaţi în scris cu privire la orice modificare ca urmare a prevederilor contractuale referitoare la valoarea dobânzilor, comisioanelor, penalităţilor sau oricăror altor costuri, cu cel puţin 30 de zile înainte de aplicarea noilor valori;

    OUG 50/2010

    Art. 35. – (1) Fără a aduce atingere prevederilor legale privind modificarea dobânzii, pe parcursul derulării contractului de credit:
    a) se interzice majorarea comisioanelor, taxelor, tarifelor, spezelor bancare sau a oricăror altor costuri aferente contractului, cu excepţia costurilor impuse prin legislaţie;
    b) se interzice introducerea şi perceperea de noi taxe, comisioane, tarife, speze bancare sau orice alte costuri aferente contractului, cu excepţia costurilor specifice unor servicii suplimentare solicitate în mod expres de consumator, neprevăzute în contract şi care nu erau oferite consumatorilor la data încheierii acestuia. Aceste costuri neprevăzute vor fi percepute numai pe baza unor acte adiţionale acceptate de consumator. Sunt exceptate costurile impuse prin legislaţie;

    OUG 50/2010
    Art. 36. – Pentru creditul acordat, creditorul poate percepe numai: comision de analiză dosar, comision de administrare credit sau comision de administrare cont curent, compensaţie în cazul rambursării anticipate, costuri aferente asigurărilor, după caz, penalităţi, precum şi un comision unic pentru servicii prestate la cererea consumatorilor.
    Punctul 4 din actul aditional propus de dumneavoastra:
    « Comision unic
    Este perceput de catre Banca pentru servicii prestate la cererea scrisa a Clientului (cu titlu de exemplu, dar fara a se limita la acestea : conversia valutei creditului, reducerea perioadei creditulu etc.). Comisionul se calculeaza ca procent din valoarea creditului ramasa de rambursat si este perceput la fiecare solicitare a clientului pentru prestarea unui anumit serviciu. Valoarea comisionului este de 1% aplicat la valoarea creditului ramasa de rambursat. Daca, pentru serviciile ce pot fi solicitate de client, prin aplicarea procentului de 1% rezulta valori mai mari decat cele prevazute in Contract, atunci acestea din urma (mai mici) se vor aplica. Prestarea serviciului solicitat este la libera si unica apreciere a Bancii. »
    Punctul 5 din actul aditional propus de dumneavoastra:
    « In cazul in care rambursarea anticipata intervine intr-o perioada in care rata dobanzii aferente creditului este fixa, Banca este indreptatita sa perceapa un comision de rambursare anticipata calculat dupa cum urmeaza :
    a) 1% din valoarea creditului rambursat anticipat, daca perioada de timp dintre rambursarea anticipata si data convenita pentru incetarea contractului de credit este mai mare de un an ;
    b) 0,5% din valoarea creditului rambursat anticipat daca perioada de timp dintre rambursarea anticipata si data convenita pentru incetarea contractului de credit nu este mai mare de un an.
    In aceste cazuri, rambursarea anticipate se poate efectua numai dupa plata comisionului aferent. »

    Incalcari ale tuturor articolelor mentionate mai sus:
    – Nu ati respectat termenul minim de 30 de zile: notificarea mi-ati transmis-o in data de 6 septembrie 2010 cu aplicare in data de 19 septembrie 2010;
    – Introduceti un nou comision care nu a fost mentionat in contractul initial fara a tine cont de refuzul meu de a accepta noile conditii; REFUZ SA SEMNEZ ACTUL ADITIONAL din cauza comisionului unic pe care sustineti in continuare ca il veti percepe;
    – Clauza abuziva intrucat nu a fost negociata cu consumatorul;
    – Nu ati redactat clar si precis serviciile pentru care veti percepe fara acordul meu acest comision: “cu titlu de exemplu, dar fara a se limita la”.
    – De asemenea, banca poate percepe acest comision, dar nu il poate impune; este o mare diferenta de sens, conform art. 36 din OUG 50/2010;
    – Comision unic inseamna un singur comision si o singura valoare, nu procent din soldul creditului ceea ce il face sa aiba o valoare nominala diferita in timp. Valoarea la care s-ar ajunge prin perceperea acestui comision este una EXORBITANTA;
    – Punctul 5 referitor la comisionul pentru rambursarea anticipata NU ESTE REDACTAT CLAR SI PRECIS. Ar fi trebuit sa se mentioneze foarte clar : « Comisionul de rambursare anticipata este 0. »

    Amenzile pe care ar trebui sa le platiti pentru incalcarea articolelor anterior mentionate si pe care voi face tot posibilul sa le platiti:
    OG 21/1992
    Art. 50 – (1) Constituie contravenţii, dacă nu au fost săvârşite în astfel de condiţii încât, potrivit legii penale, să fie considerate infracţiuni, şi se sancţionează după cum urmează:
    c) încălcarea dispoziţiilor art. 5, art. 7 lit. b) prima, a 2-a şi a 5-a liniuţă, lit. c) a 3-a şi a 4-a liniuţă, art. 9, art. 10 lit. a) – f), h) şi i), art. 11 şi art.14, cu amendă contravenţională de la 2.000 lei la 20.000 lei;
    e) încălcarea dispoziţiilor art. 91, art. 92 şi art. 93, cu amendă contravenţională de la 5.000 lei la 50.000 lei;

    OUG 50/2010
    Art. 86. – (2) Încălcarea prevederilor art. 35-44 constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 20.000 lei la 100.000 lei.

    Mentionez in final ca o copie dupa aceasta adresa va fi inaintata si ANPC/ Comisariatului pentru Protectia Consumatorului, pentru a ma asigura ca drepturile imi sunt respectate.
    Solicit institutiei abilitate sa va controleze, aplicarea masurilor pe care considera necesar sa le dispuna, dar mentionez ca solicitarile mele ca si consumator sunt:
    – redactarea corecta, clara si completa a actului aditional tinand cont de toate mentiunile facute prin cele doua adrese pe care vi le-am transmis;
    – amendarea corespunzatoare a Alpha Bank pentru incalcarea articolelor legale din prezenta adresa.

    De asemenea, mentionez in final ca ati incalcat si prevederile art. 40, alin (2) din OUG nr. 50/2010, care se sanctioneaza cu amenda de la 20.000 lei la 100.000 lei conform art. 86 mai sus citat:
    « Art. 40. (2) Creditorul trebuie să poată face dovada că a depus toate diligenţele pentru informarea consumatorului cu privire la semnarea actelor adiţionale. »

  4. Multumesc pentru comentariul Dumneavoastra, va invit sa va alaturati grupului http://finance.groups.yahoo.com/group/alphaoug50/


Lasă un comentariu

Categorii