Nemultumitii sunt sfatuiti sa deschida procese inainte de o eventuala modificare a OUG 50/2010
Avocatii clientilor nemultumiti din sistemul bancar sustin ca procesele sunt solutia cea mai buna de reducere a costurilor creditelor, chiar daca dureaza foarte mult. Persoanele cu credite sunt sfatuite sa apeleze la instanta inainte ca OUG 50 sa sufere eventuale modificari in Camera Deputatilor, in defavoarea acestora.
Primii care castiga in razboiul purtat de sistemul bancar si clientii acestuia sunt avocatii, deoarece lupta se anunta a fi de lunga durata. Instantele par sa fie, la ora actuala, locul unde vor ajunge litigiile aparute pe marginea aplicarii OUG 50/2010. Cum gradul de incarcare al tribunalelor cu dosare este foarte mare, in Bucuresti primul termen al unui asemenea proces va fi peste cateva luni. „In acest moment, un proces dureaza cel putin un an si jumatate”, a declarat avocatul Marius Coltuc, reprezentantul Casei de avocatura Coltuc, in cadrul unei conferinte in care a explicat clientilor bancilor cum ar trebui sa procedeze daca nu primesc raspuns la notificarile adresate potrivit OUG 50. Legea de aprobare a ordonantei se afla in prezent la Camera Deputatilor, care este forul decizional. Marius Coltuc a afirmat ca, in cazul in care actul normativ va suferi modificari, atunci ar fi mai util pentru clientii bancilor sa deschida procesele pana la aparitia in Monitorul Oficial. „Daca se incep procedurile in instanta acum, inainte de promulgarea legii de catre presedinte, atunci legea nu ar trebui sa fie retroactiva”, a declarat avocatul.
Sistemul bancar mizeaza pe procese lungi
Primul pas pe care trebuie sa-l faca un client nemultumit este acela de a notifica banca, in termen de 15 zile dupa ce a fost instiintat de incheierea actelor aditionale. „Sfatul meu este sa nu se mai astepte 30 de zile pentru primirea raspunsurilor, pentru ca deja bancile au inceput sa vina cu refuzuri sau sa nu vina deloc. Ar trebui sa inceapa procedura judiciara, respectiv cu concilierea directa“, sustine avocatul Marius Coltuc. Clientul cheama reprezentantii institutiei de credit la discutii, iar daca nu se ajunge la o intelegere se adreseaza instantei de judecata. Procedura costa mai putin la un proces colectiv. In acest caz trebuie identificate problemele comune din contracte, existand riscul sa fie omise alte nereguli. Potrivit avocatului Mihai Coltuc, costurile unui proces individual pot ajunge la 2.000-2.500 de lei, iar ale unui proces colectiv de la 300 de lei pana la 800 de lei de persoana.
Cititi mai multe AICI.
Lasă un comentariu